november 07, 2011

Tryggheten personifierad

Arvid kommer in med sina vampyrtänder på, och spikmattan under armen. Sätter sig på spikmattan och tittar på hundarna som brottas med varann. Efter en stund tittar han på mig och säger med en engelsk(?) brytning "Jag skyddar mig så brottande hundar inte skadar mig". Sitter tyst en stund till. Kommer sedan fram till mig, tar på min arm, och med samma brytning: " Jag går upp till mitt kontor en stund nu, jag kommer ner senare för en säkerhetskontroll. Om du ser en lila orm som försöker bita dig så ring mig, mitt nummer är 2387773717777456222 23333399999999. Det är ett långt nummer".

Säkerhetstänk, ditt namn är Arvid!
Kan man annat än känna sig trygg?




ARVID - Säkerhetskontrollant, agent, ormfångare, försvarare av svaga!
(Kanintatueringen på pannan ger extra kraft)

Inga kommentarer: