november 11, 2011

Love at first sight

På dagens morgonpromenad stötte jag på den stora kärleken. Vi har aldrig setts förr, men på håll sprang han mot mig, som om han väntat mig! Han kastade sig på mina fötter, gjorde kärlekskullerbyttor på dem, och spann som ingen spunnit förr!

Han sa "Jag känner dig inte, men jag älskar dig! Följ med mig till ett annat liv, ett bättre liv, låt mig få ge dig allt!" Jag sa att jag var trolovad med en annan... Jag vet, oromantiskt och trist av mig!

Jag måste säga att det var tungt att gå därifrån. Vi lever på minnet, som ingen kan ta ifrån oss! Herr katt, ingen förstår vår kärlek!


(Nu tror ni säkert att det är jag eller mobilkameran som är dålig och inte klarar av skärpa på bilderna, men nej! Det är passionen som får handen att skaka och linsen att imma igen. Nu vet ni!)








Musik: Love at first sight av Blue

2 kommentarer:

Maggie May sa...

Har precis tittat på en tre minuter lång video blandat med suddiga stillbilder. På en katt. Tre minuter. Fantastiskt! Alltså. Katter, åh!

Maggie May sa...

Hejsan!

Ja, jag såg att du hängde hos Konstgrepps-Karin, så jag blev lite nyfiken! :)

Själv jobbar jag i butik där man har arbetsskjorta. Så jag kommer aldrig till att använda vanliga kläder särskilt mycket, men tänkte att det kunde vara roligt att gräva djupt i garderoben ändå, när man väl ska klä på sig nåt liksom. På det viset är det ju rätt skönt att vara lat också. När jag är ledig orkar jag helt enkelt inte gå ner på stan! Så jag kommer nog lätt kunna köra på längre än en månad, eftersom jag hittills bara tagit på mig det som legat överst i tvättkorgen och typ det med minst katthår på!

Hejja oss!